Σάββατο , 27 Απριλίου 2024

Δεν υπάρχει «ντέρμπυ», στόχος οι αναποφάσιστοι

polls

Στρατηγικό εργαλείο οι δημοσκοπήσεις, στόχος οι αναποφάσιστοι – 

Οι δημοσκοπήσεις που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ επιμένουν ότι έχουμε ντέρμπι για την πρώτη θέση. Η κυρίαρχη στρατηγική είναι: όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συσπείρωση στο ΣΥΡΙΖΑ που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Εξαιρετικά υψηλό παραμένει το ποσοστό των αναποφάσιστων.

 

 

Οι δημοσκοπήσεις έχει αποδειχθεί ότι είναι κυρίως πολιτικά εργαλεία για τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, καθώς υπάρχουν πολλοί ψηφοφόροι που αποφασίζουν την τελευταία στιγμή τι θα ψηφίσουν επηρεασμένοι σε μεγάλο βαθμό από τα μηνύματα που στέλνουν και την εικόνα που διαμορφώνουν οι δημοσκοπήσεις.

 

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι δημοσκοπήσεις έδειχναν ντέρμπι για την πρώτη θέση. Και τα βραδινά δελτία ειδήσεων της Παρασκευής επέμειναν στην ένταση που δημιουργεί αυτή η εικόνα. Νέες δημοσκοπήσεις δείχνουν οριακό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στα όρια του στατιστικού λάθους και με υψηλό ποσοστό αδιευκρίνιστης ψήφου.

 

 

Τα δύο μεγαλύτερα κόμματα φαίνεται να δίνουν μάχη στήθος με στήθος. Αυτή η εικόνα ευνοεί και τους δύο (πράγμα το οποίο υπηρετούν δημοσκόποι και αναλυτές) γιατί φέρνει συσπείρωση στους οπαδούς της ΝΔ και συσπειρώνει και μερίδα των απογοητευμένων και αμήχανων ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ που κινούνται με βασικό κριτήριο να μη βγει πρώτη η ΝΔ.

 

Μόνο η «Εφημερίδα των Συντακτών» έδινε την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου μια διαφορετική εικόνα. Η δημοσκόπηση της εταιρείας Pro Rata που δημοσίευσε η εφημερίδα βρίσκει το ΣΥΡΙΖΑ πέντε μονάδες μπροστά από τη Ν.Δ.

 

Αυτό που δείχνουν όλες οι δημοσκοπήσεις δέκα μέρες πριν τις εκλογές είναι ένα πολύ υψηλό ποσοστό αναποφάσιστων – 17,5% στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση.

 

Σε αυτές τις εκλογές κυριαρχεί το μούδιασμα και η απογοήτευση των αριστερών ψηφοφόρων και ευρύτερα των εργατικών και μεσαίων στρωμάτων που στην προηγούμενη φάση υποστήριζαν το ΣΥΡΙΖΑ. Αυτοί οι ψηφοφόροι θα αποφασίσουν τι θα κάνουν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή!

 

Δέκα μέρες πριν τις εκλογές με ένα απογοητευμένο, ρευστό και απρόβλεπτο εκλογικό σώμα, οι δημοσκοπήσεις λειτουργούν αντικειμενικά ως πολιτικά εργαλεία χειραγώγησης. Δίνοντας εικόνα για αμφίρροπη αναμέτρηση αυξάνουν τις συσπειρώσεις των δύο μεγαλύτερων κομμάτων. Όπως φαίνεται η επιδίωξη των καθεστωτικών ΜΜΕ είναι να πιέσουν όσο γίνεται για υψηλότερα ποσοστά σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις κατά κόρον το επιχείρημα της χαμένης ψήφου για να αρπάξει τις ψήφους αριστερών ψηφοφόρων. Σήμερα με το φόβητρο του «παλιού» και της «δεξιάς» επιχειρεί να περιορίσει τις απώλειές του προς τη ΛΑ.Ε. και κυρίως προς την αποχή και το άκυρο-λευκό. Αλλά και η ΛΑ.Ε. χρησιμοποιεί τη λογική της χαμένης ψήφου για να πάρει ψήφους από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και άλλες δυνάμεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς.

 

Το κύριο για τους αριστερούς ψηφοφόρους είναι το πρόγραμμα και οι πολιτικές θέσεις του κάθε κόμματος – προσφέρουν πολύ αρνητική υπηρεσία στην Αριστερά και στην κοινωνία όσοι και «από τα αριστερά» αναπαράγουν με διάφορες μορφές τη λογική της χαμένης ψήφου.

 

Τώρα χρειάζεται συνειδητή-επικίνδυνη αριστερή ψήφος με το βλέμμα στην επόμενη μέρα.

Π.Φ.

http://kommon.gr

Δείτε και εδώ: 

BRIDGING EUROPE: Δεν υπάρχει «ντέρμπυ»

nationwidepoll_september15c_be-1

 

 

 

Δείτε επίσης

ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  «Στην τυραννία πρέπει να πας κόντρα εξαρχής. Η απολυταρχία όταν καβαλικέψει είναι δύσκολο να …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *