Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Τα σχολειά …ανοίξτε!!!

daskaloi-pe-marousi-500x3091

Του Δημήτρη Πολυχρονιάδη* –

Μας χωρίζουν μόλις λίγες ημέρες από το άνοιγμα των σχολείων, αφού την 1η του Σεπτέμβρη παρουσιάζονται οι εκπ/κοί στα σχολεία που υπηρετούν και στις 11 Σεπτέμβρη ξεκινάει το σχολικό έτος και για τους μαθητές, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει γίνει καμία απολύτως, έστω και στοιχειώδης, προπαρασκευή για την ομαλή λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων της χώρας.

           Υπό το καθεστώς των κοσμογονικών πολιτικών εξελίξεων και με τις διακηρυγμένες βουλευτικές εκλογές να τοποθετούνται χρονικά στο τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη είναι πλέον απόλυτα βέβαιο ότι η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς θα γίνει με άπειρα και αξεπέραστα σε κάποιες περιπτώσεις προβλήματα για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με ό, τι αυτό σημαίνει για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

           Συνήθως τέτοια εποχή στο παρελθόν είχαν ολοκληρωθεί ή πλησίαζαν στην ολοκλήρωσή τους οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μόνιμοι διορισμοί), ώστε από την 1η του Σεπτέμβρη μέχρι την έναρξη των μαθημάτων (11 Σεπτέμβρη) να προετοιμαστεί η κάθε σχολική μονάδα, με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, προσπαθώντας να είναι όλα έτοιμα για να υποδεχτεί τους μαθητές στις 11 του Σεπτέμβρη.

         Όμως η τραγική πραγματικότητα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης επιχειρείται να αποκρυφτεί επιμελώς από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τη νεομνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

         Ως την ώρα που γράφονται οι γραμμές αυτές εκκρεμούν ακόμα οι μεταθέσεις ορισμένων κατηγοριών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Π. Ε., οι αποσπάσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπ/σης), οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ αξεκαθάριστο παραμένει πόσες προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν και πότε προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά (ξεπερνούν τις 25.000) εκπαιδευτικών που υπάρχουν και στις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

       Ιδιαίτερα στο χώρο της Π. Ε. η λειτουργία χιλιάδων σχολείων ΕΑΕΠ βρίσκεται στον αέρα λόγω έλλειψης ικανού αριθμού πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, χιλιάδες ολοήμερα τμήματα στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας απειλούνται με κλείσιμο λόγω έλλειψης δασκάλων, ενώ πολλά ειδικά σχολεία και αντισταθμιστικές δομές εκπαίδευσης (τμήματα ένταξης, δάσκαλοι παράλληλης στήριξης κλπ.) είναι βέβαιο ότι θα υπολειτουργήσουν ή θα καταργηθούν.

     Η επέλαση των ρυθμίσεων του πρόσφατα ψηφισμένου από τη Βουλή των Ελλήνων(με τις ψήφους των βουλευτών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ), 3ου μνημονίου και στη Δημόσια Εκπαίδευση και η πλήρης μετάλλαξη της πολιτικής της κυβέρνησης στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης επιχειρείται αυτή τη στιγμή να καλυφθεί πίσω από την εξαγγελία των βουλευτικών εκλογών, τις δικαστικές προσφυγές συλλόγων αναπληρωτών, που εξαιτίας τους καθυστερεί δήθεν η έκδοση της εγκυκλίου για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, άλλα και με την παροιμιώδη ανικανότητα, η οποία δεν είναι καθόλου τυχαία, των παραγόντων και υπηρεσιών που βρίσκονται γύρω από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και υλοποιούν τις πολιτικές αυτές.

         Είναι προφανές ότι πίσω από όλα αυτά υπάρχει ένα συνεκτικό και υπολογισμένο σχέδιο οριστικής διάλυσης και μετάλλαξης της Δημόσιας Δωρεάν Εκπ/σης στο πλαίσιο της εφαρμογής των μνημονιακών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν από τους «εταίρους» – δανειστές και την Ε. Ε.

       Έτσι η «ανάσα» παιδαγωγικής ελευθερίας που βίωσαν οι εκπαιδευτικοί, με την προσωρινή αναστολή των διαδικασιών της «αξιολόγησης» – χειραγώγησης από τις 25 Ιανουαρίου 2015 έως τώρα, φαίνεται να μετατρέπεται σε εφιάλτης επαναφοράς της αξιολόγησης με τον πιο στυγνό και εξοντωτικό τρόπο για τους εκπαιδευτικούς, στη βάση των επιταγών και δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου, ενώ οι πολυπόθητοι μαζικοί διορισμοί των προεκλογικών υποσχέσεων του ΣΥΡΙΖΑ για 7.000 εκπαιδευτικούς (σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση) έχουν ήδη πέσει στις 2.500 (κι αυτό σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας) με αδιευκρίνιστο το σύστημα διορισμού για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

         Στο ίδιο πνεύμα και πλαίσιο για λόγους προετοιμασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας κινήθηκαν και οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Α. Μπαλτά περί επιβάρυνσης του υποχρεωτικού ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών με μία – δύο ώρες παραπάνω προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν στα σχολεία προδιαγράφοντας ουσιαστικά, παρά τις διαψεύσεις από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα σχολεία τη φετινή σχολική χρονιά.

   Το χειρότερό όλων είναι ότι με τις πολιτικές που ακολουθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην εκπαίδευση φαίνεται να ολοκληρώνεται ο στρατηγικού χαρακτήρας σχεδιασμός των επιτελείων της Ε. Ε. για απογείωση και μονιμοποίηση του φαινόμενου της ελαστικής εργασίας στο χώρο του Δημόσιου Σχολείου, αφού αυτή τη στιγμή το ¼ των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι συμβασιούχοι (αναπληρωτές) με επισφαλείς σχέσεις εργασίας, απόλυτα απαραίτητοι για τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων της χώρας.

     Όλα δείχνουν ότι η επικείμενη έναρξη του σχολικού έτους 2015 – 2016 θα αποκαλύψει για άλλη μια φορά την ένδεια και τα αδιέξοδα της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης, αφού για να λειτουργήσει στοιχειωδώς χωρίς προβλήματα το Δημόσιο Σχολείο σήμερα έχει ανάγκη από μια σειρά μονομερών ενεργειών που έχουν συγκεκριμένο οικονομικό κόστος και απαγορεύονται ρητά από τα εφαρμοζόμενα μνημόνια νέα και παλιά, την υλοποίηση και εφαρμογή των οποίων έχει αναλάβει και εγγυάται πλέον η νεομνημονιακή κυβέρνηση Τσίπρα.

           Χωρίς τη σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα της Π. Ε., χωρίς τις απαραίτητες πιστώσεις για μόνιμους διορισμούς και διορισμούς αναπληρωτών, χωρίς την απαραίτητη αύξηση των δαπανών για την Παιδεία η εκκωφαντική κατάρρευση του Δημόσιου Σχολείου είναι πλέον σίγουρη και δεν αντιμετωπίζεται ούτε με σχέδια για αναβολή της έναρξης των μαθημάτων δήθεν λόγω εκλογών ούτε με έωλους υπολογισμούς των κενών από το Υπουργείο Παιδείας με στόχο να «μειωθούν» τα πραγματικά κενά ούτε με την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (αύξηση ωραρίου, υποχρεωτικές μετακινήσεις κλπ.). Άλλωστε όλα αυτά τα δοκίμασαν και οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της εφαρμογής των ίδιων μνημονιακών πολιτικών εξανδραποδισμού και διάλυσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης με γνωστά και απτά αποτελέσματα που δεν έγιναν και δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ αποδεκτά από το εκπαιδευτικό λαϊκό κίνημα.

          Είναι επιτακτική και άμεση ανάγκη μέσα στις επόμενες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση να πιεστούν με κάθε τρόπο να προχωρήσουν τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών με ταχύτατες διαδικασίες αλλά και να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας στην έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών για να μπορέσουν τα σχολειά ν’ ανοίξουν στις 11 Σεπτεμβρίου.

           Τα σχολεία ……ανοίξτε, έγκαιρα και χωρίς κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλιώς η ευθύνη που θα βαρύνει αυτή την κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα έχει καταστροφικές συνέπειες για το Δημόσιο Σχολείο.

         Σ’ αυτή τη βάση διεκδικήσεων και πιέσεων, παράλληλα με τη συνεχή και αδιαπραγμάτευτη διεκδίκηση της κατάργησης των μνημονίων και της μονομερούς διαγραφής του Δημοσίου χρέους σε ρήξη με τις πολιτικές της Ε. Ε., οφείλει να κινηθεί άμεσα το εκπαιδευτικό – λαϊκό κίνημα και το συντεταγμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπ/κών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπ/σης.

 

* Ο Δ. Πολυχρονιάδης είναι δάσκαλος – ενεργός συνδικαλιστής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Ένας χρόνος από την επιβολή του τρίτου βάρβαρου μνημονίου

Ένας χρόνος κλείνει από τις δεύτερες βουλευτικές εκλογές του 2015 και την περιβόητη «δεύτερη ευκαιρία» …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *