Πέμπτη , 25 Απριλίου 2024

Ξεπουλήθηκε το μεγάλο λιμάνι

limani-peiraia

Έκλεισε εχθές η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – COSCO αφού όπως ανακοινώνει το ΤΑΙΠΕΔ η δεύτερη κατέθεσε κατέθεσε «βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα 22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%.» –   http://www.hradf.com/sites/default/files/attachments/%CE%A4%CE%91%CE%99%CE%A0%CE%95%CE%94%20%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%B9%CE%BF%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85_%CE%9F%CE%9B%CE%A0200116B.pdf

Οι κυβερνητικοί παπαγάλοι ανεβάζουν το ύψος του τιμήματος στο 1,5 δις προσθέτοντας στο αρχικό ποσό άλλα 350 εκ. ευρώ «υποχρεωτικές επενδύσεις» την ερχόμενη δεκαετία και τα και «τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. Ευρώ».

Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052, όπω;ς αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ.

Στην ουσίας η κινεζική COSCO απόκτησε το πρώτο λιμάνι της χώρας με μόλις 368,5 εκ €. Τα υπόλοιπα που προστίθενται για να ανεβάσουν το τίμημα απευθύνονται σε ιθαγενείς.

Αντίστοιχοι όροι φιγουράρουν και στις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αρτηριών όπου οι εργολάβοι εκπληρώνουν την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου χρεώνοντας 1 εκ. ευρώ ανά χιλιόμετρο ετησίως, (ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ) παρουσιάζοντας έτσι μηδενική κερδοφορία,οπότε δεν περισσεύει ευρώ και για την εφορία.

Δείτε επίσης

ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  «Στην τυραννία πρέπει να πας κόντρα εξαρχής. Η απολυταρχία όταν καβαλικέψει είναι δύσκολο να …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *