Πέμπτη , 21 Φεβρουάριος 2019
Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ: Το μεγάλο φαγοπότι και η «κληρονομιά» του ΣΥΡΙΖΑ …

ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ: Το μεγάλο φαγοπότι και η «κληρονομιά» του ΣΥΡΙΖΑ …

DIODIA-anoigma«Θεωρούμε ότι ο χρόνος παραχώρησης δεν μπορεί να είναι σταθερός. Αυτό θα αλλάξει, και θα παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση της χώρας. Θα πάμε σε χαμηλά διόδια για όλους, και όταν έχουμε χαμηλό φόρτο θα αυξάνεται η διάρκεια της σύμβασης αλλά θα μειώνεται όταν θα ανεβαίνει η κυκλοφορία, διασφαλίζοντας και τα κέρδη των εταιρειών»

«το να αλλάξουμε αυτές τις συμβάσεις δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Τα μέρη δεν είναι μόνο το ελληνικό δημόσιο και οι εργολήπτες ή οι παραχωρησιούχοι. Είναι και ιδιωτικές τράπεζες. Σε δύο αυτοκινητοδρόμους είναι και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων». Επισήμανε παράλληλα ότι «οι νέοι σταθμοί των διοδίων, το ύψος των διοδίων, η επίβλεψη των έργων, έτσι όπως έχουν γίνει οι συμβάσεις, δεν περνάνε από το ελληνικό δημόσιο. Θέλω να είναι καθαρό αυτό. Γίνονται αυτόματα από τους παραχωρησιούχους. Αυτό είναι ντροπή για το ελληνικό δημόσιο, αλλά αυτό έχουμε κληρονομήσει»

Χρήστος Σπίρτζης, Αναπληρωτής υπουργός υποδομών

Όπως αντιλαμβάνεστε η κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά» ντρέπεται για τη «κληρονομιά», αλλά θα προασπίσει το «κληρονομικό δίκαιο» προσφέροντας γην και ύδωρ στους «εθνικούς» εργολάβους προκειμένου να αποδεχτούν μια μείωση αλλά να ανανεώσουν τις συμβάσεις άλλη μια γενιά. Έτσι είναι οι κληρονομιές …

Πώς να μείνουν χωρίς κληρονομιά τα εγγόνια και τα δισέγγονα των εργολάβων;

Ας θυμήσουμε στο φέρελπι υπουργό ότι ακόμα και από την Ε.Ε η οποία «πρέπει να ερωτηθεί» κατά τις δηλώσεις του είχαν διατυπωθεί επίσημα ενστάσεις για ενδεχόμενη υπερτιμολόγηση στο 6/πλάσιο της αξίας των κατασκευών, που σημαίνει ότι ΄χοι μπόνο δεν υπήρξε ούτε και αυτή η πενιχρή συμμετοχή των «επενδυτών εργολάβων» αλλά είχαν ήδη αποκομίσει τεράστια και ποινικώς διωκόμενα κέρδη από υπερτιμολογήσεις και εξαπάτηση του δημόσιου.

Η υπόθεση απασχολούσε από το 2009 τις εισαγγελικές αρχές όταν ο τότε εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γιώργος Σανιδάς ζητούσε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας να ερευνήσει τις συμβάσεις σχετικά με το τίμημα κατασκευής της Αττικής Οδού και τις ρήτρες στην επίμαχη σύμβαση για την επιστροφή της εκμετάλλευσης του έργου στο Ελληνικό Δημόσιο.

Η εισαγγελέα Πρωτοδικών, διατύπωσε την άποψη της αρχειοθέτησης για την υπόθεση.

Όμως, αντίθετα, ο εισαγγελέας Εφετών κ. Χαλιάσος, το 2011 που είχε και τον τελικό λόγο, έκρινε ότι η υπόθεση πρέπει να ερευνηθεί διεξοδικότερα. Επέστρεψε τη δικογραφία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, κι έκτοτε δεν έχουμε νεότερα.

Ενημερώνουμε το κ. υπουργό ότι η πολιτεία έχει κι άλλους τρόπους ελέγχου και αντιμετώπισης των «κληρονόμων». Τι συμβαίνει π.χ. με τις εταιρίες που έχουν πάρει τις συμβάσεις; Η κατασκευάστρια έχει παραχωρήσει την εκμετάλλευση σε θυγατρική. Η πρώτη δηλώνει ζημίες και έτσι έχει το δικαίωμα από τη σύμβαση να συνεχίζει την εκμετάλλευση, η δεύτερη όμως μοιράζει κέρδη αφειδώς στους μετόχους. Πως λέγεται αυτό κ. υπουργέ;

Αντιγράφουμε από το ιστολόγιο των Επιτροπών Αγώνα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ»:

Η Σύμβαση παραχώρησης που υπογράφτηκε από το ΠΑΣΟΚ το 1996 είχε διάρκεια 8-23 χρόνια με την πρόβλεψη ότι εάν στο μεταξύ οι εργολάβοι έκαναν απόσβεση της ίδιας συμμετοχής τους συν ένα κέρδος 11,6%, τότε το έργο και η διαχείρισή του θα επέστρεφε στο δημόσιο.

 

Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ “κόστισε” 1,3 δις ευρώ περίπου. Το δημόσιο κατέβαλλε 420 εκ. Ευρώ, 675 εκ. Ευρώ έλαβαν δάνειο οι εργολάβοι με την ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και 175 εκ. Ευρώ η δική τους , πραγματική συμμετοχή, χωρίς να έχουν υπολογιστεί οι υπερτιμολογήσεις (και βεβαίως καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν το αποτόλμησε, παρά τις τεκμηριωμένς καταγγελίες).

 

Το 2009 τα έσοδα της Αττικής οδού ξεπερνούν το 1 (ένα) εκ. ευρώ την ημέρα. Τα κέρδη των χρήσεων λειτουργίας έχουν ξεπεράσει όχι μόνο τα «δάνεια» και τη συμμετοχή των εργολάβων, αλλά τη συνολική αξία (όπως αυτή δηλώθηκε επίσημα) της κατασκευής του έργου μαζί ακόμα και με το κέρδος που είχε προβλεφθεί. Το δημόσιο ποτέ δεν αξίωσε την εφαρμογή της ρήτρας που προέβλεπε η αρχική σύμβαση για επιστροφή του έργου στο δημόσιο…

 

https://denplirono.wordpress.com/?s=%CE%91%CE%A4%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97+%CE%9F%CE%94%CE%9F%CE%A3&submit=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7

 

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Δείτε επίσης

ΤΟ ΘΗΡΙΟ ΔΕΝ ΧΟΡΤΑΙΝΕΙ ΠΟΤΕ

Η καθημερινή «διαπραγμάτευση» κι όλοι μαζί οι κυβερνητικοί «διαπραγματευτές» και καρεκλοκένταυροι της εξουσίας που παρελαύνουν …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *